Graves Sjukdom - Min väg tillbaka

Jag är 36 år, sambo och mamma till två barn. Hade under en längre tid känt mig bara fel, men jag visste inte vad som var fel eller varför. Det var bara något fel. En dag i slutet av maj 2014 vaknade jag med dubbelseende, och där var karusellen igång. Knappt två veckor senare knaprade jag medicin eftersom det verkligen var något fel med mig - Graves Sjukdom (hypertyreos). Nu vill jag berätta om min väg tillbaka och gärna höra andras väg tillbaka.

Alla hjärtans dag

Publicerad 2015-02-14 22:41:28 i Allmänt,

Idag har det varit alla hjärtans dag. En dag då vi kanske tänkt lite extra på våra nära, kära och andra i vår närhet. Tack alla som läser min blogg och stöttar mig i min väg tillbaka till vardagen. <3

På måndag ska jag äntligen få prata med min läkare på vårdcentralen. För första gången efter operationen den 20/10-2015... Hittills har jag bara fått brev där hon skriver om mina värden och dosen på medicinen. Men nu äntligen ska mitt mående räknas in i doseringen. Kanske. Hon ska ju ringa mig på måndag. Om hon hinner... Jag står med på listan i alla fall!

Nu ska jag försöka sova, börjar bli lite trött. Men jag återkommer med mer information om hur jag mår till veckan. Tills dess önskar jag er en <3-lig kväll och en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Friska Virvelvinden (snart iallafall)

Jag är 36 år och bor i Västra Götaland. Bor ihop med min man och våra två pojkar, 8 och 9 år. Den 11 juni 2014 fick jag diagnosen Graves Sjukdom. Idag kämpar mig tillbaka till mig själv, min familj och mitt liv igen. En dag i taget, en kamp åt gången. Det räcker för mig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela