Graves Sjukdom - Min väg tillbaka

Jag är 36 år, sambo och mamma till två barn. Hade under en längre tid känt mig bara fel, men jag visste inte vad som var fel eller varför. Det var bara något fel. En dag i slutet av maj 2014 vaknade jag med dubbelseende, och där var karusellen igång. Knappt två veckor senare knaprade jag medicin eftersom det verkligen var något fel med mig - Graves Sjukdom (hypertyreos). Nu vill jag berätta om min väg tillbaka och gärna höra andras väg tillbaka.

Sommar och Sol

Publicerad 2015-08-25 09:48:53 i Allmänt, Provtagning, Symtom,

Ja, nu har det blivit sommar igen och med det har det blivit varmt också. Jag är trött, varm och svettig. Väldigt varm, svettig och trött. Har funderat på att ta prover under ett par veckors tid, men det har som vanligt skjutits på. Men i morse gjorde jag slag i saken och drog iväg till vårdcentralen. Fick träffa en sköterska som var jättetrevlig, omtänksam och hjälpsam. Så nu är prover tagna och jag har fått prata av mig lite. Ska ringa tillbaka till henne när proverna analyserats om någon dag.

Annars har det gått bra. Har jobbat heltid från mars till juni på orten och sen 75% under juli med 3,5 mils pendling enkel resa. Det har fungerat, men det var lite jobbigt och tungt med pendlingen. Känner att jag klarar att jobba på orten, men om jag behöver pendla tar det mer av mina krafter. Krafter som jag kan känna behövs för att ta hand om hem, mig själv och min familj. Jag vet inte om jag är mer känslig nu eller om det bara är mycket, men jag vet att jag borde ha mer energi och mer ork än vad jag har. Frågan är bara om jag är trött och behöver vila eller om jag är trött och behöver aktiveras?

I vilket fall hoppas jag att proverna kommer att ge något svar. Jag vill bli pigg, sval och torr igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Friska Virvelvinden (snart iallafall)

Jag är 36 år och bor i Västra Götaland. Bor ihop med min man och våra två pojkar, 8 och 9 år. Den 11 juni 2014 fick jag diagnosen Graves Sjukdom. Idag kämpar mig tillbaka till mig själv, min familj och mitt liv igen. En dag i taget, en kamp åt gången. Det räcker för mig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela