Graves Sjukdom - Min väg tillbaka

Jag är 36 år, sambo och mamma till två barn. Hade under en längre tid känt mig bara fel, men jag visste inte vad som var fel eller varför. Det var bara något fel. En dag i slutet av maj 2014 vaknade jag med dubbelseende, och där var karusellen igång. Knappt två veckor senare knaprade jag medicin eftersom det verkligen var något fel med mig - Graves Sjukdom (hypertyreos). Nu vill jag berätta om min väg tillbaka och gärna höra andras väg tillbaka.

Bättre sent än aldrig...

Publicerad 2014-11-18 08:54:30 i Allmänt,

Tiden går fort när man har roligt sägs det. Men den tickar på ganska bra annars också tycker jag. Sitter på bussen, på väg till sjukhuset och mitt återbesök. Är lite nervös, men det ska nog gå bra. 

Första veckan efter operationen var riktigt jobbig. Det ska jag inte sticka under stol med. Första dagarna gick jag knappt ur sängen. Dels för att jag var trött, men också för att jag tyckte det var jobbigt att gå upp. Men det som överraskade mig mest var att jag inte hade ont. Visst stack och sved det lite, men det gick över. Och att jag knappt kunde röra mig gick också över. Det är så svårt att se tillbaka och inse hur begränsad jag faktiskt var. Att jag inte kunde vrida ordentligt på huvudet och se mig för när jag skulle gå över vägen är ganska ofattbart. Och idag är det nästan helt bra. Tror jag. Och är det inte det så får jag snart reda på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Friska Virvelvinden (snart iallafall)

Jag är 36 år och bor i Västra Götaland. Bor ihop med min man och våra två pojkar, 8 och 9 år. Den 11 juni 2014 fick jag diagnosen Graves Sjukdom. Idag kämpar mig tillbaka till mig själv, min familj och mitt liv igen. En dag i taget, en kamp åt gången. Det räcker för mig.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela